onsdag 18 juli 2012

Aldrig är man nöjd

Det har varit en pissommar än så länge och jag har gnällt efter sol och värme. Nu är sol och värme här och jag tycker att det enbart är jobbigt. Har det med åldern att göra? Tidigare tog jag varje chans att sitta i solen och nu vill jag helst sitta i skuggan. Det är ju lite jobbigt att bli svettig.

Den här sommaren gör sig bäst med lite mitt-emellan-väder. Gärna behaglig värme. Utan sol. Och hur skyddar man bäst känslig bebishud? Man ska tydligen inte smörja in barn under 1 år med solskydd (visst var det så?) och hon drar ideligen av sig solhatten (hur vi än försöker knyta fast den). Hon är konstant i farten, vägrar förstå att hon ska stanna i skuggan så oftast är vi inne med henne. Well, vi fortsätter hänga inne. Alternativet är att rigga en gigantisk segelduk över gården...

Det är tröttsamt att vara missnöjd samtidigt som missnöje är en enastående drivkraft. Jag ska sortera mitt missnöje och se vad det kan leda till...

Mörka moln har tornat upp sig och jag håller tummar och tår att det blir ett maffigt åskoväder. DET hade varit bulla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar