söndag 29 juli 2012

Är du en knövlare eller en vikare?

Alltså, knövlar och knölar du ihop toalettpappret innan du torkar dig eller viker du ihop det prydligt? Jag är en vikare och kan för mitt liv inte förstå VARFÖR man skulle knövla ihop det. Kan inte ett finger av misstag hitta ett hål i knövleriet och åka igenom alltihop? Kommer man åt? Får man bort allt önskvärt? Är det inte oskönt? Denna fråga (och många fler) upptar min tid och mina tankar och jag kan liksom inte släppa det.

På en middag kollade jag hur det låg till rent statistiskt sett och det var 50/50. Femtio/femtio! HÄLFTEN! Med andra ord är varannan människa du möter en knövlare. Om man nu kan dra dom slutsatserna efter en middag för fyra...

Lite spontant spekulerat misstänker jag att knövlare är lite slarvigare oss vikare. Knövlare stryker inte gardiner och bryr sig inte om bordstabletter inte är i linje med bordskanten. Knövlare torktumlar sina sängkläder och är generösa med att andra inte passar tider. Knövlare kollar inte heller om de efterlämnat ränder i toalettstolen, de spolar och går. Utan att fälla ner locket. Min vikarsjäl säger att dessa påståenden är sanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar