fredag 27 juli 2012

Den där Tomas

På TV:n visas just nu en repris på Tomas Ledin när han var på allsången. Får man gilla Tomas Ledin? Av Facebook att döma är det fult att gilla hans musik, att hans bäst-före datum passerat för länge sedan samt att hans musik är banal.

Handen på hjärtat... Kan inte du alla hans texter? Han har ju funnits i en evighet och jag tror de flesta kan relatera någon av hans låtar till något skeende i livet. Inte kan jag erkänna att jag höjer volymen på radion om han spelas men sjunger med gör jag säkert. Ibland i alla fall.

Jag har ett antal playlists på Spotify men inte en innehåller något med honom, inser ändå att han är en del i mitt liv. I alla svenskars liv, oavsett man vill det eller inte. Man kan inte undkomma! Tssss!

Min favoritfinne till vän meddelade att hon införskaffat hans samlingsskiva och att den ska vara ett givet inslag på vår nästa husmorsturné österut (till ett stort blå/gult varuhus) och jag gillart! Länge leve nostalgi! ...i måttliga doser vill säga.

1 kommentar:

  1. Hoho, vad bra att du gillar Ledin!!!jag är gärna en tönt om det är de man är om man gillar han.. Med tjälek: Favvo finnen :D

    SvaraRadera