måndag 30 juli 2012

Satan i gatan

Är det nödvändigt att svära i en radioreklam? I reklamen för Elskling.se bråkar ett par och uttryck som "JÄVLAR!" och "FYYY FAAAN!!!" används. Jag har själv ett färgstarkt vokabulär och svär oftare än lovligt men försöker verkligen undvika det i sexåringens närvaro. Hos oss är radion på allt som oftast och jag finner dessa reklamsvordomar så onödiga. Är jag bara skitnödigt ängslig att sonen ska plocka upp dom i sitt medvetande och tal eller vad? Jag tycker att det låter illa när barn svär. Och vuxna för all del och till dom räknas även jag.

Note to self: Ta fram ordboken och leta alternativa förstärkningsord.

2 kommentarer:

  1. Min yngre son har verkligen anammat svordomar och suger åt sig allt han kommer över. Skälv svär jag i stort sett aldrig och förfäras över hur orden hoppar ur hans mun. Det började med den fantastiske Sean Banan och nu är det radio och Tv som ger ny inspiration.

    SvaraRadera
  2. Jag har aktivt undvikit att spela Sean Banan för sexåringen... Det är svårt att undkomma det fula språket och vi får se vad skolstarten kommer att bidra med. :/

    SvaraRadera