söndag 29 juli 2012

Variant av rysk roulette

...kan ju vara att ta i något. Istället för ett skott mot tinningen kan ju straffet vara lite kräk i munnen.

När jag möter någon gåendes håller jag andan några steg innan själva mötet för att sedan göra en djup inandning när jag passerar den icke ont anande människan. Varför? Ja, det kan man ju fråga sig. Förvånansvärt många doftar... ingenting. Några doftar gott och några få luktar helvete. Ibland kan jag inte låta bli att göra en djup inandning även om blotta utseendet på den mötande skvallrar om dålig hygien och då kan den där lilla kräket komma i munnen. Att DÅ dofta på den mötande är ju faktiskt dumheter för jag är ju ute efter de som doftar gott! I Köpenhamn tror jag att de doftar godast. Och på ICA Kvantum sent på kvällen, för då verkar studenterna handla. Eller så kanske de doftar godast då för att de är nyduschade efter kvällens träning. Vad vet jag?

Naturligtvis händer det att jag håller andan (kan tydligen inte andas normalt) och då kan jag inte låta bli att ägna några tankeslingor på den missade doften. Matos? Fruktig? Tung? Duschkräm? Svett? Läder? Surt? Tuggummi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar