måndag 27 augusti 2012

Att leva utan att andas

Det är ganska trevligt att renovera (affirmation!). Egentligen brukar jag och maken självdö i soffan på kvällarna, matta efter en lång dag. Nu när vi inte har någon soffa att självdö i, vad ska vi då göra? Vi har ju inte ens en TV i vardagsrummet längre. Vi har egentligen soffor men de är strategiskt utplacerade för att förhindra dottern att ta sig in där pga dåligt näringsvärde i täckpapp och spackel. Vad göra då...?

Jo. Varför inte fördriva en söndag kväll i köket? Med att riva tapeter och småprata under tiden? Jag har gruvat mig inför detta projekt då jag starkt misstänkt att jag skulle få slag av allt stök men det går över förväntan! Maken tror att jag verkar överleva för att jag vet att detta kommer att bli strålande och jag tror att min överlevnad beror på att jag ännu inte tagit ett enda andetag sedan vi började.

Att jag inte andats måste ju tyda på att jag är stendöd men ni fattar vad jag menar. Samma sekund som jag inser hur det ser ut hemma kommer jag att falla i golvet. Vill bara tillägga att jag önskar bli kremerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar