torsdag 16 augusti 2012

Boys of summer

Jag gillar hur solen ligger nu. Lite lägre ner på himlen. Har du tänkt på det? Vilken skillnad det är från början av sommaren, när den står högre upp? Lill-godisen sover alltid i vagnen på dagarna och nu är det enkelt att finna skugga åt henne. Mitt i sommaren får man flytta runt vagnen för att undkomma de varma solstrålarna och nu blir det heller inte så vedervärdigt varmt i orangeriet på eftermiddagarna. Skönt. Men vemodigt.

Sensommaren gör sitt inträde och det är alltid lite vemodigt när man kommer till den insikten. Vi har haft några riktigt sköna och jättevarma dagar men det gills inte riktigt. Dom kommer för sent. Jag har mentalt packat undan badkläderna och dragit igen altandörren. Nu vill jag att hösten ska vara här. På riktigt. Jag vill inte retas med varma dagar när jag redan gjort ett bokslut över sommaren. Gjorde jag det kanske för tidigt?

Jag hade denna låt på kassett hemma i flickrummet och för mig representerar den sensommarens vemod.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar