tisdag 14 augusti 2012

Glutt gluttare gluttast

Det här med gluttare. Dom som är så nyfikna att ögonen håller på att poppa ur skallen, fattar dom inte att man ser att de glor även om de inte vrider på huvudet? Du fattar vad jag menar, dom som tror att man inte ser att de gluttar bara för att de inte vrider skallen. Eller ska jag repetera det en tredje gång? Jag är bra på att tjata...

Vi bor på en gata som många promenerar efter och när man är ute på gården (på framsidan) så är man av bara farten intressant att kolla på. Liksom ett skyltfönster. Och då blir jag full i skratt när de så gärna vill glo men inte visa det. MEN TA PÅ DIG SOLGLASÖGON DÅ! Med glajjer är man ju safe. Då kan man ju glo hur bäst man vill...

Jag måste erkänna att vi är ganska ointressanta men det räcker med att jag sitter ute och läser tidningen för att folk ska fatta intresse och nästan snava på konerna vägverket satt ut för att de ska fixa asfalten. Orka. Numera hänger vi oftast på baksidan huset och kryddar den relativt nyplanterade häcken på framsidan med dundergödning. Egentligen bekommer det mig inte om någon tycker att det är spännande att se mig sitta och läsa tidningen men idag är jag tydligen stingslig.

När jag själv är ute och promenerar gluttar jag också men försöker begränsa mig till att kolla in buskar (vi behöver nya, och nä, inte för att stjäla utan för att få inspiration) och annat. Skulle någon vara ute på gården kollar jag naturligtvis inte in dom. Lite jävla hyfs har man väl...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar