onsdag 8 augusti 2012

Hur klär du dig? Egentligen?

Hur många gånger per dag byter du kläder? Är du en sådan som tar på dig kläderna på morgonen och tar av samma kläder på kvällen? I så fall; HUR KAN DU?!

Jag funktionsklär mig, alltså, jag klär mig efter aktivitet. Förstår du vad jag menar? Så här kan en dag se ut (ja, jag har valt en jävulsk dag men dom finns dom också).

Ombyte 1: Pyjamas alt någon lång tischa (gäsp och god morgon)

Ombyte 2: Prasselbrallor och skön tröja anpassad efter vädret (lämna på dagis och gå ut med hundarna)

Ombyte 3: Knarkisar och en tröja (lagomt ful och skön, det är ju ingen som ser mig hemma)

Ombyte 4: Vara-bland-folk-kläder (behövde åka in till stan)

Ombyte 5: Knarkisar och en tröja (skönt att komma hem)

Ombyte 6: Prasselbrallor och anpassad tröja (gå ut med hundarna och hämta på dagis)

Ombyte 7: Knarkisar och tröja (ja, då var vi hemma igen)

Ombyte 8: Vara-bland-folk-kläder (behövde handla mat)

Ombyte 9: Knarkisar och tröja (home sweet home)

Ombyte 10: Träningskläder

Ombyte 11: Pyjamas

Mina vänner. Vad tror vi om det här? Det ser bra mycket mer besvärligt ut än vad det är. Jag tänker inte ens på det, svisch swosch. När det är sommar och fint väder händer det faktiskt att jag har samma kläder en hel dag men det hör till ovanligheterna. Det ska bli ganska skönt att börja jobba igen, för då kan jag åka till jobbet i knarkisar, använda landstingets pyjamas på arbetstid för att sedan byta om till knarkisar när jag åker hem. Enkelt.

2 kommentarer:

  1. I mina ögon har du helt vanliga kldbytardagar! Så här kan min se ut - en ganska vanlig dag under den varmare delen av året. På vintern blir det lätt fler. Antalet byten beror ju också på, om man jobbar eller inte och underligt nog blir det fler de dagar man INTE jobbar... Hur som helst, här är min lista:
    1. Pyamas (man KAN inte klä på sej innan kaffet har flutit genom strupen!)
    2. Hundpromenadkläder (dessa skiftar ju efter temperatur och väderlek)
    3. Vara-bland-folk-kläder (man måste ju till jobbet)
    4. Hundpromenadkläder (hemma igen - se 2. för alternativ). Märk väl, att dessa hundpromenadkläder skulle kunna vara mjukisbrallor!
    5. Mjukisbrallor och t-shirt (hemma igen och ska inte träffa folk)
    6. Varmare överdel (det kan bli kallt framåt eftermiddagen)
    7. Den varma överdelen åker oftast av och på en otal gånger under eftermiddagen...
    8. Vara-bland-folk-kläder (kom på att jag behövde nåt som kan vara bra att ha, när man inga inbyggda förvaringar har, så jag far till loppisen 4 km bort. Nyinflyttad, you know...)
    9. Mjukisar (hemma igen)
    10. Eventuellt kommer vara-bland-folk-kläderna på igen, när jag kommer på att mjölken är slut - men i ärlighetens namn så struntar jag oftast i det... Jag har nämligen världens fulaste mjukisbrallor och vill gärna ge folk runt omkring mig bättre självförtroende... (jag är en snäll människa...)
    11. Hunspromenaden å kvällen kräver särskilt varma och vindtäta kläder här nere i allra södraste Svedala! Här blåser det ta mig tusan ALLTID full storm på kvällarna! Även de dagar då vi har 42 grader varmt och över 20 plusgrader på natten...
    12. Mjukisar igen, för man kan ju inte bara gå och lägga sig, utan att först sy ett stygn eller två...
    13. Pyamas. God natt

    Ja, inte har jag någonsin förstått mig på människor som har 1. pyamas, 2. kläder, 3. pyamas på sin lista. Eller människor som hemma syr, tittar på TV, diskar, dammsuger...(inte nödvändigtvis i nämnd ordning...) i snyggbrallorna/korta, snäva kjolen och en liten "trevlig topp"...! Nej! FRAM FÖR FLER KLÄDBYTEN!
    Tackohej, leverpastej!

    SvaraRadera
  2. Hohoho! Du vinner! Jag är gift med en människa som tar på sig kläderna på morgonen och tar av sig samma när han lägger sig. Jag fattar inte...

    SvaraRadera