torsdag 16 augusti 2012

Mjau

Vi är kissekattvakter och i går kväll drog jag dit med en bok och önskade innerligt att kissarna inte hade bråttom in (släppte ut dom tidigare på dagen). Ibland kan det vara skönt med ett andningshål och jag andas gärna genom mina böcker. Jag är inne på de sista kapitlen i en urspännande bok och ful som jag är planerade jag att läsa dom på bortaplan. Ni vet, är man hemma fixar man lätt med annat och läser sent på natten.

Hur som haver så slog jag på TV:n (katterna kom in på en gång och jag tänkte att de ville bli underhållna medan jag läste) och när jag bläddrade bland kanalerna fann jag en skitbra musikvideokanal. MTV är ju inte längre vad det varit, de spelar ju inte musik längre, och VH1 har vi inte hemma.

Nostalgisk fastnade jag framför TV:n. Så kul! Kattägarna har bara utländska kanaler (jag fann i alla fall inga andra) så den kan man ju söka i stjärnorna efter, om jag inte övertygar maken om att vi behöver skaffa tyska och franska kanaler...

Jag och maken turas om att åka och gulla med kissarna men nu har jag ju kommit på det ultimata; jag tar alla kvällsmatningar. Musikvideos och en bok. Jag ÄR ett geni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar