onsdag 15 augusti 2012

Ont i magen

En viss sorts människor får mig att få ont i magen. Jag blir orolig. Och liten. Jag försöker få grepp om vilka dessa människor är och vilken effekt de har på mig för att synliggöra det för mig själv. Att liksom dra ut trollen i solen och se att de inte är farliga. Syna bluffen.

De är ofta raka (jag gillar raka och tydliga människor), svart/vita (aha, jag är själv mest i den gråa zonen), hårda (bra och anus) och...? Jag vet inte vad som skiljer dessa från andra. De besitter vissa egenskaper jag uppskattar men ...upphöjt till hundra? JAG VET INTE!!!

Jag försöker klura på detta, försöker förstå att de inte vill mig illa (förhoppningsvis). Försöka förstå att de bara är... annorlunda? Med det jag beskrivit ovan skulle jag kunna ha beskrivit många av mina vänner. Vad är då skillnaden mellan vännerna och magknips-människorna? Kan det vara så att de är oberäkneliga? I don't know... I just don't know.

Jag vill inte behöva undvika dom för rädslan att drabbas av magknip, jag vill  bara lära mig att handskas med dom. En on/off-knapp? En magisk sköld? Närå. Jag vill ignorera. JAGVETINTEVADJAGVILL!!! Jag klurar vidare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar