måndag 13 augusti 2012

Snygga till vardagen

Har du en finservis, kristallskålar och kristallglas? Grattis i så fall! Vackert att se på och festligt att använda! Men använder du dom då? Om inte, varför?!

Varför inte använda det vackra och njuta av det? Det som skulle hindra mig från att använda tex en servis är om den inte går att köra i diskmaskinen. Glas kan jag offra mig att handdiska. Våra kristallskålar används till allt från sallader, popcorn, godis, jordnötter, såser, frukt osv. Jag använder det hellre och tar smällen om det skulle bli lite kantstött. Nackdelen är dock att de är väldigt tunga. Varför ska det stå och damma i ett skåp? Samma är det med smycken, varför ha smycken om man inte törs använda dom? Vem finner glädje av dom i ett kassaskåp? En investerare kanske...?

Näää... damma av klirr-klirrglasen och skåla i dom med mjölk till snabbmakaronerna. Damma av skålarna och fyll dom med de kokta grönsakerna på söndag. Livet är för kort. Njut av det du har. Vi säger så.


2 kommentarer:

  1. Håller med!!! Det är därför jag låter 6 åringen ta men mina dop silverskedar till fritids, för att i lyx och ro avnjuta sin kiwi!!!

    SvaraRadera