lördag 11 augusti 2012

The Bucket List

Det finns några saker som jag skulle vilja göra och kunna innan jag kastar in handduken för gott. Just nu är det att gå snyggt i klackisar, läsa bibeln från pärm till pärm, sticka sockar, springa ett lopp, se specifika platser och några andra saker. Vissa saker är lättare att uppnå än andra. Det där med klackisar verkar dock omöjligt.

Hur som haver brukar jag ligga och flura på min bucket list när jag inte kan sova. Saker och ting ändrar placeringar och prioriteringar. Saker byts ut och omformuleras. Har inte alla en bucket list? En lista på livsmål? Drömmar? De kan ju vara mer eller mindre formulerade men alla har väl önskningar om det där lilla extra? Vad är det annars som driver oss?

I går såg vi en väldigt sevärd film och du vinner 50 öre om du kan gissa titeln!


























 Ödmjukt insåg jag att listan ändras med livet och dess svängningar. Sjukdomar och annat elände kan revidera hela listan. Men å andra sidan kanske man då får tummen ur röven och verkställer...

För hundra år sedan skrev jag och maken en lista tillsammans men den har tyvärr fallit i glömska. Det är nog ingen dum idé att dela den med någon, någon som hjälper att uppfylla och vice versa. Fram med papper och penna gott folk!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra ide. Man har ju lite i huvudet, men om man får ner det på papper tror jag ändå det är lätrare att uppfylla det.
    Älskar filmen!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det blir mer påtagligt om det är nedskrivet. Naturligtvis ändras listan allt eftersom livet pågår men det är ganska spännande att följa hur man tänker genom livet. Min första bucket list visade att jag hade viss hybris, att jag trodde att jag var både odödlig OCH miljardär. Nu är jag något mer verklighetsförankrad... Tsss!

    SvaraRadera