torsdag 2 augusti 2012

Words

Vad menas med att ha en vinnarskalle? Är man tjurig, målmedveten, besitter oerhörd tävlingsvilja, dålig förlorare? Well, jag vet inte. Jag hör ganska ofta att jag har en vinnarskalle och konstaterar varje gång att den diagnosen osvikligt alltid sätts av någon som känner mig (pytte) lite och inte allt för väl.

Jag kan vara tjurig (tjurar sällan ner mig på rätt saker), ger ofta upp för lätt (på fel saker) och jag är VÄRLDENS bästa förlorare. Däremot bör jag erkänna att jag beter mig som ett svin när jag vinner. Kan någon med mina kvaliteter ha en vinnarskalle? Nä. Och jag vill också tillägga att jag inte kan tycka att det ordet låter så tjusigt. Ordet klingar inte ödmjukhet och kamratanda.

På tal om ord, har du ett favoritord? När jag släckt lampan för i kväll ska jag fundera på vilket mitt är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar