lördag 29 september 2012

Den vilda jakten och lite ligga

Alltså. Detta med täcken. Ska det vara så svårt? Köpte ett nytt i somras som jag skrev om och problemen fortsätter. Då var problemet att det var för varmt (VARFÖR köpa ett varmt täcke på sommaren?), nu är temperaturen duglig MEN... det är ett smitartäcke. Det är så fluffigt att det liksom kryper av sängen och i bästa fall hinner jag vakna innan det är på väg ut till hallen och vidare bort i huset.

Det är galet jobbigt att vara en prinsessa på ärten. Nu (efter tre sängbyten) är jag ganska nöjd med sängen. Kuddarna är under all kritik (har provat de flesta) och nu jävlas täcket. Är det konstigt att jag är trött? Bortse gärna från det faktum att jag är en heltidsarbetande småbarnsförälder...

Jag måste ta i med hårdhandskarna när det gäller dunet och bolstret. Jag hävdar min rätt att ligga (hoppsan!) skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar