söndag 2 september 2012

Dessa författare

Har du en hemlig dröm att någon gång sätta dig ner på kammaren och plita ihop en bok? Att bli författare? I så fall delar jag inte din dröm. Är det inte dösvårt att skriva en bok? Camilla Läckberg blir ofta bespottad för sina simpla deckare och sitt simpla språk men herregud! Kvinnan säljer ju för miljoners miljoner! Något rätt måste hon ju göra.

Visst, du kan gå en författarkurs. Men sedan då? Det räcker inte med en början, en mitten och ett slut. Det är en konst att skriva sida upp och sida ner utan att använda samma ord och uttryck hela tiden.

Aae, jag var bara tvungen att ventilera mina författarfunderingar. Inte funderingar på att jag själv vill skriva för jag har inget att skriva om. Jag ville bara fundera över det faktum att det måste vara svårt att skriva en bok. Vi säger så. Att det är svårt. Heja alla författare. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar