fredag 14 september 2012

Det vita blurret

Jag ska snart sluta älta tapeter, fönster, spackel m.m. Innan jag slutar med det måste vi bara ägna den vita färgen en tanke. Vet ni hur besvärlig vit färg är? Om ni visste det skulle ni vara sömnlösa...

Ok, detta är vitt;
Fönster- golv- och taklister.
Tak.
Väggar.
Kabellister.
Snickerier (dörrposter).
Gardinstänger.
Lock för eldosor.
Uttag.
Strömbrytare.

Nu har inte jag räknat upp vita inventarier, typ möbler, utan bara "fasta" saker. Förstå mig rätt, vi har ett ganska färgglatt hem (nåja), jag är ingen Shabby Chic-tjej men detta VITA håller på att ta livet av mig när jag väl fick upp ögonen för det!

Allt bryter olika! Vår vän tapetmannen påpekade en detalj för oss som vi skulle tänka på och min hjärna gick bananas. Ska dörrposterna brytas lika med väggen? Eller med listerna som har en annan brytning? Eller med taket som är vitvitt? Och gissa om jag fick en brain freeze igår på IKEA när jag insåg att de vita gardinstängerna skulle bidra med ytterligare en nyans. Jag tyar icke...

Nå väl. Nu är hösten här och det är högsäsong för ljus. I skenet från fladdrande ljus hoppas jag att jag sakta men säkert förtränger glömmer bort det vita blurret. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar