måndag 10 september 2012

Jack-fan

För snart tre år sedan köpte jag en ny skaljacka. Min kära The North Face-jacka hade gjort sitt och separationsångesten var total. Tyvärr hade min modell utgått och jag var helt lost in the blåst. Vad ska man då ha? Hundägare och småbarnsföräldrar som är ute i ur och skur behöver verkligen ha en bra allvädersjacka. Men visst, även andra för den delen. Allvädersjackor åt folket!

Efter många om och men blev det en Patagonia...


























Flera tusen kronor fattigare försökte jag och jackan komma överens. Lite för varm för att vara en skaljacka men annars verkade den bra. Efter ett år gick dragkedjan sönder, den delade sig nertill. Och jag svor långa haranger. Långa och färggranna haranger. Skitjacka. I ett år hade jag den öppen. I och med att allt är tejpat och dant kan man ju inte bara byta blixtlås på en kafferast.

Var in i butiken där jag köpte den i ett annat ärende och frågade då om de kunde hjälpa mig med eländet och får veta att det är TRE ÅRS GARANTI! Men va fan? Här har jag svurit över den och gått med den öppen. I ett år.

Nu när jag lämnade in den undrade de om jag ville ha en ersättningsjacka om det inte gick att fixa. Ehhh...? Mja. Njä. Mjo. Jaha? Vet alla i hela världen om detta? Är det bara jag som inte fattat detta med garanti och annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar