söndag 23 september 2012

Missbruk

Det finns missbruk av alla de slag och just nu ger smileys-missbruket mig rysningar. Att det skulle ge mig rysningar är ju egentligen inte sanning, det ger mig... huvudbry? Detta otyg används i tid och otid och naturligtvis använder jag mig också av dessa små tecken och figurer, men jag lämnar inte lättvindligt ifrån mig dom.

Låt mig presentera den mest avskyvärda av dem alla:

























Om du klämmer in denna smiley i en kommunikation behöver du liksom inte stå för ditt ord. Eller? Man kan skriva något ironiskt och är man rädd att mottagaren inte skulle förstå ironin kan man ju alltid säkerställa med ett ;) på slutet. Så tröttsamt. Bör man inte omformulera sig istället? På en del Facebook-uppdateringar regnar det ;) och jag undrar då alltid vad de är rädda för? Att de tycker att Playa del Sol är tacky ;)? Att alla med Androidtelefoner är snåla som inte köper en i-phone ;)? Att det är gott med surströmming;)? Man får tycka dessa saker utan att trycka dit en smiley.

Om du nu rannsakar dig själv och kommer fram till att du är en missbrukare; skärp dig! Jag är ytterst osäker på om det finns rehab för åkomman men om du bekänner färg i kommentarsfältet så lovar jag dig att jag ska hjälpa och stötta dig. På heders! ;)

6 kommentarer:

  1. Suck. Avslöjad. Men vad gör man inte för att bloggämnena ska bli fler ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du gör ju aldrig ;-)(förutom nu då)! Stooor skillnad! Jag brukar köra med :D i SMS som förstärkning. Du är inte i behov av rehab. Sorry.

      Radera
  2. <3 <3 <3 <3 Dessa underbara hjärtan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...jag gillar hjärtan. Behöver JAG rehab?

      Radera
  3. Måste få komma m en rätt irrelevant kommentar. Du är SJUKT ROLIG!!! Njuter varenda kväll av dina visdomsord. Typ som "tankar för dagen with a twist" eller "tankar för dagen goes opretto". Denna blogg måste spridas! Fler behövande måste få ta del. Expandera!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Sjukt rolig? Jag försöker ändå begränsa mig i bloggen, hålla allt på en schysst nivå. Hur sprider man en blogg? Jag är retarderad när det gäller sådant...

      Radera