söndag 9 september 2012

När man lär sig av en sexåring

Jag är ganska lat bekväm av mig och förändringar kräver engagemang. Förändring kan betyda förbättring men det kräver lika fullt engagemang.

Vi har blivit med en ny TV. Gud så jobbigt! Med den gamla kunde jag fjärren utantill, det vara bara att smeka kontrollen så hittade jag rätt knappar. Denna måste jag kolla på för att hitta rätt. Ja ja, jag vet att jag lär mig men det är inte bara fjärren som är ny, det är ju en dator! TV:n är en dator. Typ. Menyer här, play där, 3D här och pillidutt där. JAG ORKAR INTE! Jag bad sexåringen om hjälp... han fattade på en gång.

Det är besvärligt att lära sig den men det är ännu mer besvärligt att inte kunna den. Så fort maken släpper musen (tänk inte snusk, tänk datamus), tangentbordet och fjärrkontrollen ska jag ge den ett försök. Ett. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar