lördag 29 september 2012

Ointresse, drömmar och en gigantisk ostbit

"-VET du vad jag drömde i natt?!"

Nä. Och det skiter jag i. Vad kreti och pleti drömmer om på nätterna är för mig TOTALT ointressant. Nog har jag av bara farten försökt pracka på folk mina drömmar men det var innan jag insåg att det är dötrist. Drömmaren har kvar minnet och känslan och det kan vara en helt sjuk grej men snälla... Snälla?

Idag sov jag en stund på förmiddagen med ettåringen. Mitt i drömmarna hörde jag grannen och hans son och de blev genast upptagna i mina helt sjuka drömmar. Ganska strax efter det vaknade jag till ordentligt och klev upp. Mycket riktigt var de hemma hos oss. Jag tittade på honom och funderade. Och funderade. Jag hade svårt att skilja dröm från verklighet. Skulle jag fråga om han har en polare som heter Thorax som alltid häger sig fast i dörrkarmar? Och skulle jag fråga honom om den där jättelika biten Prästost han lämnat i vår brevlåda? Hade jag drömt eller var det verklighet?

Jag bestämde mig för att knipa ihop näbben då det var för många lösa trådar. Och det är jag glad för.

Note to self: Publicera inte ologiska inlägg. Inte så ofta i alla fall. Fundera gärna igenom dom innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar