söndag 16 september 2012

Ring så spelar vi

Man brukar säga att man kan se en kvinnas ålder när man ser deras sminkning, att man fastnar i storhetstiden. Jag insåg idag att man även kan se det på händerna. Ponera en kvinna med ringar på alla fingrar. Pekfingrar och tummar inkluderade. Oavsett tillfälle. I guld. En Bismarckring är obligatorisk. Lite fjesiga och inhandlade i Turkiet eller fått i studentpresent. De byts aldrig ut och ringarna har bestämda fingrar.

Kan du se henne framför dig? Eller, DU är kanske just HON.

Nu vet inte jag om det är bitterheten som talar bara för att jag ännu inte kan ha både förlovningsringen och vigselringen samtidigt. Måste tappa några fler graviditetskilon först.

Ska man gå riktigt bananas ska man även ha öronen proppade med guldringar. Ae, nu ska jag sluta tråkas men om du möter någon som jag beskrivit ovan ska du kolla in åldern och du får ett härligt litet fniss. Mellan oss sådär. Lite internt.

1 kommentar:

  1. Hur gammal är hon då? Och ser hon äldre ut än vad hon är? :-) //LM

    SvaraRadera