tisdag 11 september 2012

Skämshatten

Att chefen ringer kl 07.50 och frågar om man sover gott är ingen bra start på dagen. Jag var HELT övertygad om att jag började 13.30 och hade kollat schemat 100 gånger för att vara säker. När jag tittade igen (för 101:a gången) stod det klart och tydligt: A. Det betyder förmiddag. 07.00 skall jag då infinna mig på jobbet. Denna morgon tog jag personbästa på att göra mig i ordning! SWOSCH! Deon hade inte hunnit torka när jag gled in i arbetspyjamasen.

Då jag är en vän av ordning är ju detta en skandal! Har jag någon hjärnskada som gör att jag inte kan ta till mig information? Jag bar skämshatten hela dagen, jobbet kom inte riktigt igång, jag irrade i flera timmar. Ytterst besvärligt. Jag vill bara tillägga att jag passar mycket bättre i partyhatten...

I morgon börjar jag kl 13.30. Jag har kollat det flera gånger och även fått det verifierat av mina kollegor och av maken. Fi fan. Våga vägra skämshatt.


1 kommentar:

  1. Jag stressade ihjäl mig en måron, (du vet lämna barn på dagis osv.)körde som en tok till kvinnofängelset, hoppade i pyjamasen, kommer upp på jobbet och hittar inte mitt namn nånstans. Jobbade eftermiddag. Inte lika farligt som att inte komma alls till jobbet, men då jag hatar A turer och att kliva upp på måron var det verkligen pissigta!
    /a-s

    SvaraRadera