onsdag 26 september 2012

Värmeslag och mirakelbebis

Jag är ingen frusen fjant. Långkalsonger har man på sig på Jokkmokks marknad OM det är kallare än kallast och OM man då är ute i flera timmar. Maken drog en premiär på sina igår. Vi snackar sju PLUS grader. Jag skulle döden dö. Av värmeslag. Jag har inte ens plockat fram skaljackan ännu utan kör med en tunn kofta. Och är fortfarande barfota i sandalerna. Någon ordning på det hela får det väl ändå vara!

Igår när jag dammsög började jag svettas på ställen jag inte visste att man kunde svettas på och jag förstod ingenting. Höll jag på att bli sjuk? Dammsög vid ett element och då föll poletten ner...

























SAMTLIGA element var uppskruvade på max. Vi lägger även till en sol som gassade in genom fönstren. Vid middagen talade vi om detta och sa till sexåringen att huset kan kännas lite hurvigt på morgonen när man nyss klivit upp men att man inte får maxa elementen. Han såg storögt på oss och förklarade att det inte alls var han som gjort det. Det var lillasyster (12 månader) som åsamkat det dela. Även på övervåningen.

Om NI tror att ni har fantastiskt begåvade barn måste jag tyvärr knäcka er. Vår ettåring har redan räknat ut hur värmen fungerar i vårt hus, kan forcera grindar, öppna och stänga dörrar OCH öppna storebrorsans fönster (det blev väl för varmt). En riktig mirakelbebis! ...och på något sätt är jag glad för storebrorsans skull, han har någon han alltid kan skylla på. Men att vi inte är så lättlurade är en annan femma.

1 kommentar: