fredag 28 september 2012

You must learn how to fika

Att dödens dötrött komma hem från jobbet och endast ha en önskan; att gräva ner mig själv i komposthögen bakom huset, är ju faktiskt inte så konstruktivt. Inte direkt kreativt heller. Vad som däremot är det, är att bjussa hem några vänner på middag. Mellan klockan 08.15 och 16.05 idag var jag rätt så säker på att jag skulle "laga" en familjepizza men på något märkligt sätt sladdade jag ändå förbi affären och införskaffade lite riktigt käk.

Efter ett glas bubbel och lite goda energier försvann tröttheten in i ett trevligt och lummigt tillstånd. Tack gode gud för dessa människor. Ganska exakt vad jag behövde denna afton.

Middagsgästerna tipsade om denna länk:



De är inte från Sweden och det hade varit intressant att se det med deras ögon. "You must learn how to fika!" Läraktiga som de är bjuckar de gärna på fika. Och naturligtvis kommer vi mer än gärna! Tssss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar