tisdag 23 oktober 2012

Att suga på karamellen

När katten är borta...




































































...äter råttan praliner. Och inte vilken kattskit som helst. Praliner från London. Jo jag tackar!

I slutet av augusti hade jag min 40-års fest. Att jag fyller 40 år först om tre år är ovidkommande. Gud förbjude, men tänk om jag då har en ålderskris, depression eller annat som gör att jag inte vill ha någon fest. Bäst att ha en när man är på hugget! Lokal, mat, underhållning och vänner. My Gawd! Jag kommer att leva en evighet på minnet! Jag är naturligtvis partisk men det var en fest utöver de flesta!

Alla gick all-in och presenterna var magiska! Jag skämdes lite då det ändå inte var en "riktig" 40-baluns. Även om jag skulle må prima 2015 (och pluto står rätt i förhållande till mars) kan jag bara inte ha en till sådan här fest. Nu är den förbrukad. Tänker jag nu... Vi får väl se.

Hur som. Några presenter har jag packat in i ett skåp för att suga på dom. Typ. Att vänta in rätt tillfälle för att njuta av dom. Ikväll är det pralinernas afton. Mums!

Note to self: I och med att maken ändå säkert har glömt pralinerna och inte läser bloggen behöver du inte trycka alla i kväll.


2 kommentarer:

  1. Jag minns fortfarande första gången jag smakade på en champagnetryffel från C&W... det var nog det närmaste en religiös upplevelse jag kommer att komma!
    (Det finns självklart andra märken/sorter och varianter som faller andra i smaken men för mina smaklökar var det här ljuvligt :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Champagnetryfflar är det ju, inte simpla och intetsägande praliner! Tssss!

      Radera