onsdag 3 oktober 2012

Bakåtklunkar

Är du medveten om hur du dricker? Låter du vätskan hällas in i munnen med en automatisk spärr för backflöde eller låter du lite vätska backa tillbaka i glaset eller flaskan, dvs att du kör med bakåtklunkar?

Om du är osäker på din teknik får du icke dricka ur mitt glas eller flaska. Varför i herrens namn skulle jag göra det, kanske du tänker. Ponera att vi är på språng och jag halar fram en vattenflaska, och du kommer på att du också är lite törstig. Av bara farten skulle jag ge dig flaskan med uppmaningen att inte köra bakåtklunkar, och skulle du göra det i alla fall anser jag att jag i den situationen får frislag. Hårda frislag.

Bakåtklunkar är det äckligaste jag vet. Mina barn får aldrig (möjligtvis i krigstider och vid andra krissituationer) dela glas eller flaska med mig. Jag betackar mig för u-båtar och andra främmande föremål i min dryck.

Jag är FÖR att man tänker igenom detta och tydliggör sin drickteknik för sig själv. Ingen vill väl ha en annan människas spottloska (fylld med gojs) i sin mun. Hur törstig jag än är har jag svårt att tänka mig att dricka från någon annan. Tänk om de dricker bakåtklunkar...

5 kommentarer:

  1. Slapp du den där leken där man låter ett glas stark dryck passera hela kursen (ja-via mun efter mun med typ en liten kyss) när ni hade inspark? Allt för sammanhållningen. Hade du hoppat av eller tagit en för laget?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag deltog inte i insparken. Varför kan man ju undra... Hade jag tagit en för laget? Hmmm, jag är en team player och har haft groteska saker i min mun men jag vet inte. Möjligtvis om jag var hyfsat packad.

      Radera
  2. DU borde veta hur jag dricker, eftersom jag blev tillsagd om bakåtklunkar redan vid B-rondellen på väg till Ikea ;D

    /Favvofinnen

    SvaraRadera
  3. Är av naturen misstänksam mot allt som serveras såvida jag inte:
    a) sett det tillagas
    b) litar grymt mycket på kocken
    c) är fullståndigt övertygad om att rätten i sig är så frätande att inget levande skulle överleva där inne

    Dricker små klunkar och sväljer mellan varje, alltid redo att snabbt spotta ut om något levande skulel förirrat sig ner.

    SvaraRadera