fredag 26 oktober 2012

Döden död inom kort

Min mobil håller på att dö. Och maken tjatar. Han förstår inte att min ställtid är väldigt lång när det kommer till nya tekniska saker. Jag tjuvlånar han mobil då och då men är ännu inte redo. Snart kanske. Har du överlevt de första raderna i detta inlägg förstår du att mobilen inte är en säker kommunikationslina för tillfället. Jag nås på hemmaplan. När jag inte är på jobbet. Och där är jag alltid. Typ.

Om du inte fattar vad jag menar med ställtid kan jag pedagogiskt gå igenom det i ett annat inlägg. När jag fick upp ögonen för begreppet gick min puls ner något. Fick lite förklaringar. Men det tar vi sedan.

2 kommentarer:

  1. Ställtid: Den tiden det tar tills en kan ställa dig brevid en sak och känna, ja, jag fixar det här. Typ så?

    SvaraRadera
  2. Ja, typ. Det här saxade jag från nätet:
    "Mest känd har Bodil Jönsson kanske blivit för begreppet ställtid. Ställtid innebär tid att ställa i ordning, ställa av och ställa om. Också i ditt inre. Det mesta blir bättre gjort och roligare om du får den ställtid du behöver. Vägra delta i möten utan rimlig förberedelsetid och räkna med att de i efterhand kräver avställningstid. Stycka inte tiden i för små delar. Ha inte så bråttom med de små sakerna att du aldrig kommer till de stora."

    SvaraRadera