fredag 5 oktober 2012

En lugn stund

I afton är jag chef över fjärrkontrollen, maken är inte hemma. Regnet smattrar på rutor och tak, barnen sover och jag lökar framför TV:n i pyjamas under en filt. Ganska skönt. Sängen är renbäddad och min enda önskan just nu är en bra bok. Eller en bra film. Nä, jag håller min önskan till boken för jag skulle ändå inte se färdigt filmen.

Min enda lediga dag denna vecka passerade i ljusets hastighet och sängen lockar tidigt ikväll. Det är något sövande över denna stund. Är det regnet? Vetskapen om att barnen sover gott och djuren ikapp med dom? Just nu ligger lugnet som en varm filt över huset och jag älskar det.

Hur som. Jag behöver boktips. Tackar på förhand.

2 kommentarer:

  1. Har börjar på Gardells bok om HIV-epidemin. Inte imponerad (än). Men den borde vara bra tycker jag. Fick även boken "50 nyanser av honom" stucken i handen när jag var i Uppsala. Sugen på att låna?? Kan få ett diskret omslag runt så att ingen ser vad du läser...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått för mig att "50 nyanser..." ska vara lite väl vulgär, inte så elegant. Läs den först du så utvärderar vi sedan om den är läsvärd! Jag håller med om att HIV-boken borde vara bra men jag är inte så imponerad av Gardell som författare. Jag föredrar att se honom uppträda.

      Radera