måndag 29 oktober 2012

Förvirrad egoist

Jag är förvirrad. Jag hoppas att det lägger sig snart så jag kan ta tag i dagen. Jag ska inte jobba idag trots att jag själv är frisk. Och barnen är friska. Vad som gör att jag är hemma är ett stycke sjuk make. Knasigt upphöjt till...massor? Han är jätterisig och har bytt badrumsgolvet mot sängen. Eller var det tvärt om? Klart att han inte orkar ta hand om kidsen, man måste ju få vara sjuk även om man är föräldraledig. Det är ju bara att JAG tycker att min situation är knasigt. Det kryper i min kropp. Jag är frisk. Och då ska jag jobba. Typ.

Tack och lov har vi väldigt friska barn, för VAB finner jag onaturligt. Om JAG är frisk ska jag ju jobba. Men vem tar då hand om barnen? Naturligtvis någon av föräldrarna. Men. Jag får ihop ekvationen men ändå inte. Jag är störd.

Hur som. Nu ska jag kalibrera om hjärnan och försöka ta tillvara på den här dagen. Ut i det vackra vädret, gå förbi affären och köpa förnödenheter till stackars sjuk make. Vi säger så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar