lördag 20 oktober 2012

Kiss och personbästa

I dag tänkte jag att vi ska ägna den lilla kisstrålen en tanke. Hur gör du egentligen när du kissar? TRYCKER du ut kisset med en ansträngningens svettpärla i pannan eller suckar du "-Aaaahhh..." och slappnar av?

Jag trycker för kung och fosterland och mer ofta än sällan kniper jag av strålen, har liksom inte tid att kissa färdigt. Förfärligt. Att stressa på toaletten är ett lågvattenmärke. Mitt nya jag ska försöka se toalettbesöket som ett tillfälle för kontemplation istället för ett tillfälle för att ta ett personbästa. Aaaahhhh...

Hur många egna utposter finns det kvar? Det är väl bara toaletten? I alla fall om man är småbarnsförälder. Vi har aldrig toadörren öppen hemma. Jag skulle aldrig komma på tanken att storma in där om jag vet att någon är där inne. Med den vetskapen borde jag väl kunna slappna av? På jobbet kan jag ibland gå ett helt pass utan att bevista hemlighuset för att nästa dag gå varje timme. Allt beroende på om jag stressat vid förra besöket.

Jaha? Varför ägna en detta en tanke? Vet inte. JAG ska då se över mitt kissande och chilla lite. Kan inte vara hälsosamt att inte ens unna sig en lugn stund på toan. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar