torsdag 18 oktober 2012

Kylslagna drömmar och garanterad blomdöd

Det måste ju finnas saker man inte förhandlar om, saker som är så pass viktiga att man under inga omständigheter viker sig för någon annan. Visst, vi kan tala om värderingar men nu talar jag om personliga egenheter, saker man gör och kräver.

I ett förhållande bör man vara överens eller så pass tolerant gällande den andra partens egenheter, annars vet vi hur det slutar. Ikväll har jag funderat på min lista. Och bara kommit fram till EN icke förhandlingsbar sak. Det är INTE möjligt. Har jag förträngt kravlistan? Måste kolla med maken, han har nog bättre koll.

Jorå. Det finns saker jag verkligen vill ha på mitt sätt för då vet jag att det flyter men vet å andra sidan att livet går vidare om det skulle fallera mellan varven. Nu är vi inne på MÅSTE-för-annars-dör-man-saker.

Nå, hur var det med fru Janssons ickeförhandlingsbara grej då? Jag ska sova i ett kallt sovrum. Under sommarmånaderna är det svårt att trolla med knäna och det är bara att gilla läget men nu är det upptrappning på det ultimata kylslagna sovrummet. Maken är en frusen stackare men har funnit sitt öde. Han brukar dra på sig understället om det blir FÖR kallt. För någon jul sedan fick jag en värmemadrass i julklapp som han kan ta till om det krisar. Det är första minuten det är som värst, innan sängen och täcket blivit varm.

Men hur kallt kan man ha det? Tydligen hur kallt som helst. På vintern överlever inga blommor i sovrummet och vi kan aldrig tvärt öppna sovrumsdörren för det skulle kyla ner hela huset så vi snackar successiv öppning. Man bör även ha tofflor där om än man bara går in dit för att hämta något från byrån. Jag gillart! Och vägrar förhandla om det.

Tillägg:
Frågade maken och han hade naturligtvis tillägg till min lista.  Tydligen finner han mig icke förhandlingsbar gällande mina pyjamasar som går under namnen Slaktarklänningen, Skinnfliken och Randis, att jag styvnackat VÄGRAR uppdatera och köpa nya. Han önskar dom uppbrända.

Jag anar att han egentligen hade mer att tillägga men han fick sin nya telefon idag så han är hyfsat svår att kommunicera med. Kanske tur det, hade varit otrevlig med osämja då han tog tillfället i akt och började gnälla över mina mysisar. Var hade det kunna sluta...?



1 kommentar:

  1. ..jag minns dina knarkarbyxor från studietiden.. :D mvh favvofinnen

    SvaraRadera