söndag 28 oktober 2012

Pandoras box

I'm in deep shit. Jag har öppnat Pandoras box. Jag har kommit på att Play finns. Ok, det var sanning med modifikation. Jag har vetat att det funnits, vetat hur det fungerar och sett något avsnitt av Hollywoodfruarna om jag jobbat tisdagar.

Jag har en vän (säkert flera om jag hör efter) som är helt insnöade på funktionen och jag har bara gäspat. Har alltid haft det i huvudet att jag ska kolla igenom utbudet och när jag missat något jag velat se har jag liksom lagt det i minnet. Att jag ska se det på Play. Men aldrig gjort. Jag har liksom inte haft det i systemet. Men nu jävlart Palyas det. För kung och fosterland. Jag kan ju överdriva något men jösses...

I och med att jag inte orkar koppla datorn till TV:n i sovrummet eller lära mig hantera storhelvetesmaskinen till TV i vardagsrummet tycker jag att det är så enkelt att plugga in hörlurarna i den bärbara datorn och kura upp mig i soffan. Enkelt. Vi tackar.

Maken har ett tekniskt arbete och det märks hemma. Vi är löjligt eftersatta på den tekniska fronten och äger ingen padda. Jag har förstått att det är da shit. Men. Men? Nåja, den bärbara är två andetag från döden så uppdateringen är förhoppningsvis nära. Och då ska jag önska något Play-vänligt. Något som jag kan ta med mig in i sovrummet. Tsss!

Note to self: Börja skriva önskelistan till tomten.

2 kommentarer:

  1. Och vänta bara tills du upptäcker BBC Play... som anglofil och stalker av allt dramatiskt med korsetter och krinolin är det rena julafton för mig när de visar nya avsnitt av "Lark Rise to Candleford" eller nåt Shakspeare/Dickens/Austen/Bronte... Jagbaradöör!

    SvaraRadera
  2. Alltså, krinolin och vida kjolar är inte min cup of tea, men kan alltid bli! Just nu finner jag liksom inte tiden för något stillsamt och i många delar. Snabb action, pang pang. Och över på 1,5 timmar. Jo jag tackar.

    Jag tror att mina preferenser kommer att ändras om jag får en padda i mina ägor då jag kan gå undan och se lite vad jag vill. Spännande tider!

    SvaraRadera