torsdag 4 oktober 2012

Taikons och andra kineser

Har någon missat att det är kanelbullens dag? Hurra? Jag såg att det låg några torra stackare i fikarummet, utan svårigheter stod jag över.

Idag har jag istället flurat på detta med romer. I somras gjorde radioprogrammet Ekot en undersökning över hela landet som visade att en tredjedel av mackarna vägrade hyra ut bilar till romer. Bensinmackarna var OKQ8 och Statoil. Är inte det förjävligt? Det finns ju ohederliga romer. Och svenskar. Och finnar. Och danskar. Och indier. Och kineser. Tyvärr är det de ohederliga som märks.

Det är tråkigt att de per automatik blir särbehandlade i samhället. Nu är ju inte jag den mest pålästa i ämnet men jag hoppas att arbete för integration pågår.

Jaha. Vi säger väl så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar