tisdag 20 november 2012

Äktenskapslöften och den där stekpannan

Förra veckan började jag fundera på våra äktenskapslöften (förutom de traditionella). Jag kommer inte ihåg dem alla men var säker på att maken i alla fall brutit ETT löfte. Jag hittade dom och lägger upp dom här så att de för evigt är sparade.

Här är mina löften till maken:





















Han anser att jag brutit detta med nyckeln. Jag anser att trappen är i samma område som nyckelskåpet, så det räknas inte. Och att han fortfarande väntar på att "någon gång" ska ske. Nåja. Även solen har sina fläckar...

Här är hans löften till mig:




















Ok, nu är ju hostmedicin SJUKT gott men jag har inte behövt det på en evighet. Köksstolarna är fria från kläder men DEN DÄR STEKPANNAN glömmer han ofta på spisen. Det var ju det jag kom ihåg. Han är en äktenskapslöftesbrytare! Hejudamig. Kommer inte ihåg om något vite skulle utbetalas vid bruten överenskommelse, måste gräva mer i pappren från bröllopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar