fredag 16 november 2012

Besvärligt filmande

Vi har stött på patrull. Vi har blivit med Viaplay. Från att ha förfärat oss över värdelösa TV-tablåer och ingen som orkar åka och hyra en film (närå, vi laddar aaaldrig hem filmer) till en uppsjö av valmöjligheter. Hur ska man kunna välja?

Jag är ganska stolt över att jag lärt mig välja kvällstidning (istället för att köpa båda) och ska nu välja film. Mission impossible. Rätt film för rätt sinnesstämning. Rätt film för rätt väder. Rätt film till rätt pyjamas. Ja, ni fattar. Det slutade med att jag såg "Ombytta roller" från åttio-någonting på 7:an. Orkade inte se något annat.

Måste man se film varje kväll bara för att man kan? Det finns ju viss tjusning med att sitta och klämma ur dagens sista energidroppar genom att stirra på något ointressant. Visst, man kan ju umgås också. Men vem orkar det en fredagskväll när klockan ringer 05.45 nästa morgon?

I och med att jag inte kan se läskiga filmer går dom genast bort och listan blir kortare. Vi bör kanske göra en att se-lista? Kom inte dragandes med att detta är ett I-landsproblem. Försök inte ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar