lördag 17 november 2012

Får man muta med en hund?

"-Naaww! SÅ mysigt!" säger maken när han ser den här reklamen


Av blotta reklamsnutten får jag både värmeutslag och svårt att andas. Jag lockas mer av den här bilden:


















Vi snackar svalt. Gärna lite kylslaget. Härom ledes läste jag om en gammal krutgumma som året runt sov på balkongen. Endast vid extremt snöoväder sov hon inomhus, om det yrde vill säga. Now we're talking!

När vi byggde orangeriet hade jag en och annan baktanke med det hela. Det är döskönt att bädda ner sig i soffan i uterummet, bli lite kall om näbben och bara borra ner sig lite till under täcket. Just nu är det lite svårt med tanke på småbarn som nattetid kan behöva tillsyn men de blir ju stora! Försöker förhandla med maken om att vi ska sova där ute när kidsen är självgående men han vägrar. En Sankt Bernhard som muta? Våra två små hundflickor räcker tydligen inte som element. Och gudbevars! Han får inte ligga och värma sig vid mig, värmeutslagen, ni vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar