torsdag 15 november 2012

Längtansfull klåda

Jag har klåda i mina händer. Det kliar och kliar. Det enda som som kan stilla eländet är att jag får börja julpynta.

























Dessa raringar ska bo i blomlådorna under köksfönstret. Som jag längtar. När de väl är uppe går startskottet för resten. PANG! Varje år när jag tar in julkartongerna från förrådet är det lika spännande. Vad finns i dom? Jag glömmer bort vad som finns i kartongerna och var sakerna brukar bo. Nu när vi gjort om lite här hemma har sakerna tappat sina tidigare adresser och nya adresser ska finnas. Spännande.

Har varit och kramats lite med Blommannen och hips vips har jag tre hyacinter på köksbordet. Förhoppningsvis kommer deras doft att förgylla första advent.

I och med att jag är en ängslig människa som bryr mig om vad andra tycker väntar jag med julpiffandet. Lite i alla fall. Klia. Klia. Klia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar