lördag 24 november 2012

Munksalva med spännande innehåll

Det här med att jag gömmer saker för min familj kan ses som ett problem men jag väljer att tänka att jag är smart. Som jag tidigare skrivit har jag lagt undan presenter från min fyrtioårsfest så att jag kan suga på dom under hela hösten. Förlänga glädjen liksom.

Under några veckor har maken haft eländigt torra händer och jag har då försett honom med mina fina och dyra handkrämer. Eller kanske inte. Jag har snålat med det tunga artilleriet då jag ännu inte invigt det själv. Härom kvällen var situationen med de torra tassarna ohållbar och jag rotade fram krämerna från mina gömmor. Mon dieu. Det är bra drag i dom.




















Jag förklarade för maken att munkar i Italien har tillverkat den av sin säd. Han köpte inte det, påstod att jag ljög. SS, kan inte du förklara vad det är för krämer? Jag kommer inte riktigt ihåg och skyller det dåliga minnet på ett eller två glas bubbel.

1 kommentar:

  1. *ha ha ha ha* Munksäd!! * Ha Ha Ha Ha*!!
    Närru, så spännande var det tyvärr inte. Men nästan. Dominikanermunkar från Italien, världens äldsta bevarade apotek och alla krämer och salvor är gjorda med ingredienser från deras örtträdgård...(om de sen gått och ollat varje blomma för att få till lite extra sting i salvan, förtäljer icke historien :-).
    http://www.museumsinflorence.com/musei/pharmacy-santa-maria-novella.html
    Sälj tyvärr inte i Sverige, kan köpas över nätet eller i utlandet. Dina inhandlades i London (gubevars!!).

    SvaraRadera