söndag 25 november 2012

Öppet brev till fru Jansson

Fina, härliga och fantastiska fru Jansson. Du är ledig i morgon. Vila. Jobba mot impulsen att städa. Den där tvångsmässiga tanken och tvångsmässiga beteendet måste du jobba emot. Å det grövsta. Du behöver samla kraft. Vila. Vila. Eller varför inte göra något roligt?

Det är roligt att ha det städat och du har svårt att koppla av om det är rörigt men tagga ner. För Guds skull, tagga ner. Hemmet och familjen överlever även om det inte är på topp. Ta en slappardag. En ledig dag. Vila. Du behöver det. Gå på stan. Fika. Promenera. Läs en bok. Träna. Vila. Ta en femma på soffan.

MVH
Din Trötta Själ


Hej Trötter!
Sluta gorma. Om jag gör ett städryck mellan kl 08-10 har jag ju hela dagen kvar till annat. Sluta tjata och skicka lappar om detta. Jag känner till detta evinnerliga tjat om städning men suck it up. Jag vill ha ordning och reda. Jag blir GALEN om det är ostädat!

MVH
Fru Jansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar