torsdag 1 november 2012

SM-GULD

Man kan vara glad åt det lilla. Eller lycklig för det stora. Och det föredrar jag. Det stora är att det är mösstider. Hurra! Jag tillhör de arma människor som ser ut som en bilolycka i håret om jag inte fixar det. Som om jag kört håret i en hushållsmaskin i en kvart eller så. Men nu, nu är det höjdartider i ett halvår framöver!

Fatta känslan av att spontant kunna dra ut på stan?! Att på en tredjedels sekund vara klar för att åka och handla. UTAN att skrämma barn och nervsvaga. Hurra! Igen! Nu är ju inte jag SÅ petig, nog har jag mer eller mindre okammad åkt och handlat men då har jag också sett ut där efter... Nu kan till och med jag se någorlunda ut. Bara så där. På en endaste sekund. Jag tackar!

Länge leve mössor!!!

Jag vill bara tillägga att min smak gällande mössor har ifrågasatts. Å det grövsta. En vän frågade om jag skulle vara med i fulmösse-SM. Well. Ok. Men sköna är de.

4 kommentarer:

  1. Bad hair day... bah... Bad hair year!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu är det bara att dra på dig mössan! Grattis!

      Radera
  2. Man ska inte förakta den gamla hederliga kepsen (aka kepan). Har den både utomhus och inomhus de där riktigt dåliga dagarna. Nuförtiden är det ju "hippt" så det funkar överallt utom i kyrkan :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förespråkar fula huvudbonader men inte kepan. Icke. Nope. Njet.

      Radera