tisdag 6 november 2012

Tonen och saknaden

Jag saknar en ton i mitt liv. Jag inbillar mig att jag har allt jag behöver men jag söker ändå en ton som fattas mig. Den där lilla tonen som skulle få melodin mer komplett.

Jag kommer nära tonen i Kukkola, hos min moster. Att sitta i orangeriet med vyn över vattnet och värmen från bastun kvar i min hud, kropp och själ. Lugnet, tystnaden och avskildheten omfamnar det inre och jag finner ro.

Visst, jag ser vatten från mitt eget orangeri men avskildheten finns inte. Jag har heller ingen bastu. Jag behöver en stuga. Vid havet. Med en bastu. Då skulle jag nog få toner till en hel musikal! Jag kan verkligen se mig själv i den där stugan.

Fokusera och prioritera? Räcker det? Vi slänger in lite beslutsamhet på det och saken bör väl bara biff? Vi säger så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar