lördag 8 december 2012

Rinnande vattendroppar

Det här med kissemissar. Att vara ett sådant djur måste ju bara vara bulla. Varje morgon har vi en dejt i badrummet, jag och kattpojken. När jag duschat klart och drar undan duschdraperiet sitter han alltid troget där och väntar. Väntar på att kliva in i duschen för att sedan sitta där och titta på vattendropparna som rinner ner för väggen. Naturligtvis spinner han under tiden. Mycket rofyllt.

Han kan sitta där länge. Mycket länge. När dropparna slutat rinna verkar det som att han sitter och tittar på när de torkar. Och spinner. Kurr kurr. Ingen stress.

Efter jul ska jag också sätta mig i duschen och titta på detta spektakel, känna hur anden återvänder till kroppen och pulsen komma ner i vettiga bpm. Eller kanske efter påsk? Varför inte vänta till sommaren? DÅ ska jag börja mitt nya chillarliv som katt. Mjau.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar