onsdag 26 december 2012

Utvärdering och planen

Annandag jul och läge för en liten utvärdering av dagarna som varit? I och med att jag var ledig några dagar innan jul så nådde aldrig stressen mig. Allt tonades ner och lunken hann ikapp. Dagarna har passerat som ett blurr av pyjamasar, knäck och filmer. Blommannen förgyllde också mitt liv och doften är ljuvlig.














































Innan detta inlägg blir så sötsliskigt att endast en näve Panodil kan häva huvudvärken måste jag bara dra fram det där lilla gnaget. I dagarna har gnaget bestått av det sjuka överflöd vi lever i och den bisarra överkonsumtion vi alla bidrar till. Alla (nåja, inte riktigt alla) får lite dimmiga, disiga och vattniga ögon och shoppar tills vi stupar. Många paket ger vi för att ge, utan eftertanke. Kom inte och säg annat. Jag är inte bättre än någon annan och jag mår faktiskt lite pyton över det. Tänkte att denna jul skulle bli annorlunda men icke. Nästa jul kanske?

Vad som fick det att gnaga lite extra i år var denna annons

























Alla vet att ett gott samvete är den bästa huvudkudden och trots att jag SMS:at in pengar här och köpt utbildningspaket, vatten och mediciner där, är huvudkudden ändå inte skön. Jag har inte kunnat släppa tanken på de som tillbringar jularna ensamma (ofrivilligt). Nästa jul ska jag komma på en bra plan för att sova med gott samvete. I sommar ska jag ta tag i planen. Vi säger så. Vi skjuter problemet på framtiden.

1 kommentar:

  1. Ska vi planera nåt tillsammans. Mår oxå illa över detta :( Ingen kan göra allt, men alla kan göra nåt. /F-F.

    SvaraRadera