tisdag 11 december 2012

Vädermänniskan i maskopi

Läser Aftonbladet på nätet och ser en rubrik där en meteorolog uppmanar till att stanna hemma. Nu öppnade inte jag och läste vad han menade, vilket område det gäller. Jag utgår ifrån att det var mig han uppmanade att stanna hemma. OK. Ja, tack och amen. Är ändå lite trött och jobbet kanske klarar sig utan mig.

Men. I detta hus ligger doften av saffransbröd tung och äcklig. Jag är avhållsam (för tillfället) och finner inget stöd för det hos maken som drabbats av bakvirus. Kan det vara så att vädermänniskan som uppmanar mig att stanna hemma är i maskopi med jävulen? Allt för att kolla min näst intill obefintliga karaktär?  Nåväl. Vad är väl en bal på slottet? Lussekatter är ändå torra och tråkiga. Visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar