torsdag 27 december 2012

Värdelösa blomster

Ta dig tid att begrunda denna bild.


























Skit i det märkliga mönster som kameran trollade till det med tapeten, SE BLOMMORNA! Jag är ganska kass på att sköta om blommor. Orkidéer och jag är inte kompatibla, de dör innan jag hinner säga "tack för blomman". Alla lovprisar dess lättskötthet och jag svär långa haranger. Värdelösa blomster.

Men. I somras fick jag några stycken av ni-vet-vem och min vana trogen räknade jag ut dom på en gång, satte dom inte ens i krukor. Varför? De skulle ju ändå dö. Men icke. De blommade hela sommaren och när blommorna föll av kom direkt nya knoppar. Helt galet!

Nu är de dundertjusiga och jag har fått hybris. Tänk om jag konverterat till trädgårdsmästare/florist utan att veta om det? Mon Dieu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar