söndag 6 januari 2013

Den generösa

Ibland föser livet ihop en med folk av olika de slag. En av 2012 års insättningar på vänkontot visade sig vara en extremt generös kvinna. Naturligtvis besitter hon även andra strålande egenskaper men hennes generositet får mig att baxna. "-Jag vill att du lånar den här, jag vet var den finns när jag behöver få tillbaka den". Typ. Mon dieu.

























Japp, DEN ringen. Kan hända att hon blev rädd för att jag skulle hugga av henne fingret, man vet aldrig så noga. Chop. Chop. Om du finner mitt tjat om bling-bling tröttande kan jag tyvärr inte trösta dig. Det hjärtat är fullt av talar man om. Hoppsan fru Jansson, dina barn då? Du talar mer om bling-bling än dina barn. Tsss! Nu råkar det ju vara så att mina barn är mitt vackraste bling! ...men de är för små för att bli uthängda. Men det kan vi ta vid ett annat inlägg.

Nu ska jag måla naglarna (börjar först jobba på onsdag), smörja in händerna, ta på mig ringen och bara sitta och beundra. Livet på en pinne. Mer glitter åt folket.

2 kommentarer:

  1. Oscar Wilde lär ha sagt att bästa sättet att bli av med en frestelse är att ge efter för den.
    Nu är vi inte alla rika dandys som kan unna oss allt som hjärtat behagar... men man ban låna ett tag :-).

    SvaraRadera