onsdag 2 januari 2013

Diamonds are forever

Diamanter är magiska. Och de varar för evigt. På SVT visade de ikväll ett program (del 1) om kronjuvelerna och jag blev alldeles uppslukad av detta glitter och dess historia. Flera hundra år gamla smycken, lika vackra som när det begav sig. Magiskt.

Jag älskar diamanter. Må vara att jag var en skata i mitt förra liv och dras till allt som glittrar men det är något visst med dessa stenar. Jag äger inte så mycket bling-bling själv, men det jag har är värdefullt. Värdefullt för det är något som mina barn kommer att ärva, det består. Och jag har fått det av deras pappa. Det kommer att vara vackert i generationer.

Istället för att plöja ner pengar i tex teknik med kort hållbarhet skulle jag hellre lägga ner pengar på diamanter. Jag skulle vilja ha många diamanter. Den här ringen går heller inte av för hackor;





















En otroligt vacker ametist! Om inte fingret hade tillhört någon jag tyckte om hade jag huggit av det och sprungit iväg med ringen. Nåväl, jag har tänkt leva ett långt liv och hinner samla på mig bling. Vi säger så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar