måndag 7 januari 2013

Feng shui och lilla glömskan

Idag har det feng shuiats så det visslat i knutarna. Bort med bråte och in med energier! Eller på oren svenska; da office är rensat. Hejdå gamla papper! För att göra livet mer spännande har da office flyttat till ett annat rum och det innebar då att ett läge för rensning uppstod. Hälften av de vuxna i detta hushåll har förstått att betalda räkningar inte behöver sparas då allt finns i datorn. Den andra hälften är präktigt ordentlig, det märktes på alla buntar med bla elräkningar, dagisavgifter, telefonräkningar och annat krafs från 2007. Ännu äldre räkningar fanns också. Men inte nu längre! Hurra!

Det är sjukt tillfredsställande att rensa. Jag är ganska osentimental och slänger kanske mer än jag önskar men det är bara att hålla andan och glömma. Glömma fort. Det man inte kommer ihåg har aldrig hänt.

Nåväl. Vad ska jag nu rensa? Jag är liksom on fire. Råkade tvärt köra en liten rensning nyss i tvättstugan och slängde allt udda. Utan att ens titta efter maken/makan. En liten framtida ångestklocka plingade lite fint i mitt bakhuvud men som nyss konstaterat, glöm fort. Jag är oskyldig. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar