måndag 28 januari 2013

Illasinnade fjärilar och galen shopping

Om man ska vårda sig själv och undvika högt blodryck och hög puls ska man inte titta på Ullared på femman. Mon dieu.


















Om man är lite korkad (som jag uppenbarligen är mellan varven) kollar man, och får... panik. HERREGUD vad folk! ÖVERALLT! Femtio (50!) minuters köande för att komma in till en myrstack av shoppande galningar människor. Illasinnade fjärilar dansade i min mage under tiden jag såg programmet med skräckblandad förtjusning.

Visst, jag skulle kunna tänka mig att åka dit. Naturligtvis efter en karta Stesolid och under lågsäsong. Mitt första besök på IKEA var med maken och vi hann knappt in innan jag började hyperventilera. Onödigt att tillägga, men vi hann inte köpa något. Denna incident har många år på nacken och nu är IKEA inga problem längre. Jag kan strosa där rätt så stressfri. Men Gekås... nä. Där går gränsen. Så mycket Stesolid går inte att få tag på. Lagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar